Akreditacija u području općeg odgoja i obrazovanja: aktivnost praćenja rada u Španjolskoj

tra 28, 2025

Akreditacija u području općeg odgoja i obrazovanja: U Španjolskoj otkrivali snagu neformalnog učenja i međukulturnih veza – iskustvo praćenja rada u IES Pablo Neruda, Castilleja de la Cuesta (2024-1-HR01-KA121-SCH000201237)

Naše su  nastavnice Željka Brezni i Helga Kraljik sudjelovale u aktivnosti praćenja rada u IES Pablo Neruda u Castilleji de la Cuesta, Španjolskoj, a sve u sklopu Akreditacije u području općeg odgoja i obrazovanja naše škole. Program je organiziran uz podršku domaćina te koordinatorice Elene Maríe Gil del Valle, a obilovao je sadržajem koji je omogućio sudionicima duboko promišljanje o suvremenim pristupima obrazovanju, neformalnom učenju i međukulturnim iskustvima.

Već prvi susret s domaćinskom školom pružio je uvid u razlike i sličnosti između hrvatskog i španjolskog obrazovnog sustava. Posebno je bila zanimljivo sudjelovanje na satima geografije, tehnologije, modernog povijesti, jezika i književnosti. Poseban naglasak stavljen je na neformalne oblike učenja s ciljem ostvarivanja ishoda iz područja građanskog odgoja i komunikacijskih vještina, npr. aktivnosti u Domu za starije osobe u Castilleji de la Cuesta.

Outdoor learning – učenje na otvorenom, kulminiralo je posjetom povijesnim lokalitetima Seville. Kroz stručno vodstvo i rad na terenu, učenici i gosti povezivali su znanja iz povijesti, umjetnosti i biologije. Cilj ovakve nastave nike bio samo informirati, nego i razvijati kritičko promišljanje, promatranje, usporedbu i analizu.

Radni ručkovi s učiteljima iz Španjolske omogućili su otvorene rasprave o obrazovnim praksama. Razmjena ideja o modernizaciji nastave, motivaciji učenika, upotrebi tehnologije i važnosti multijezične komunikacije otvorila je vrata budućim Erasmus+ partnerstvima.

Kroz aktivnosti praćenja rada na satima robotike, engleskog jezika, španjolskog jezika i klasične kulture (latinski jezik), naše su nastavnice mogle vidjeti konkretne primjere integracije više predmeta u zajedničke projekte.

Iskustva iz Castilleje de la Cuesta nadmašila su očekivanja, ne samo u profesionalnom, nego i u osobnom smislu. Pokazalo se koliko su neformalne metode učenja, otvorena komunikacija i interdisciplinarni pristupi ključni za razvoj modernog obrazovanja. Nastavnice ostaju dosljedne ideji daljnjeg povezivanja Srednje škole Ban Josip Jelačić s europskim obrazovnim prostorom.

Skip to content