Učenici 4. razreda Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića predsjedali su 6. svibnja 2025. godine 12. simuliranom sjednicom Hrvatskog sabora za učenike srednjih škola Republike Hrvatske. Prije samoga početka predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković prigodnim je govorom otvorio 12. simuliranu sjednicu te nakon toga prepustio predsjedanje našem učeniku Petru Kovačićeku učeniku 4.razreda smjera hotelijersko-turistički tehničar koji se okusio kao zastupnik još prošle školske godine. Tajnikom Simulirane sjednice imenovan je gimnazijalac 4.b razreda Karlo Kunjas koji je tijekom cijele sjednice pomagao predsjedniku da sve funkcionira kako treba.
Kako bi učenici bolje upoznali funkcioniranje zakonodavne vlasti svim srednjim školama Republike Hrvatske nudi se da se okušaju u ulozi zastupnika hrvatskog parlamenta putem Simulirane sjednice. To je organizacijski zahtjevan posao, a učenici naše škole su to osjetili ove godine te sve odlično odradili. Naime, Služba za građane Hrvatskog sabora svake godine organizira Simuliranu sjednicu koja se održava početkom mjeseca svibnja kada se okupe sve prijavljenje škole Republike Hrvatske. Ove je godine tema rasprave bio Zakon o turizmu koji se razmatrao kao Prijedlog zakona o turizmu s konačnim prijedlogom zakona. Učenici-zastupnici iznosili su svoja stajališta u ime nekoliko odbora, klubova zastupnika, te samotalno kao pojedinačne rasprave. Iznosilo se raspravljalo i glasovalo o amandmanima do konačnog odlučivanja, tj. glasanja o donošenju Zakona. Učenike naše škole metorirala je profesorica Zvonimira Špoljar te su u ime kluba zastupnika Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića, V. gimnazije iz Zagreba i I. gimnazije iz Varaždina svoje stajalište iznijele učenice gimnazijskog 4.b razreda naše škole Judita Ilić i Dora Juroš.
Sama Simulirana sjednica odrađivala se prema posebnom Poslovniku kojeg kontroliraju i prate predsjednik i tajnik sjednice. Ovakim direktnim načinom rada učenici su usvojili znanja o zakondavnoj proceduri, uvidjeli su i iskusili tijek donošenja zakona i drugih akata koje inače donose zastupnici Hrvatskog sabora. Za učenike je to neprocjenjivo iskustvo čime dobivaju uvid u funkcioniranje parlamenta kao najvišeg predstavničkog tijela kao i uvid u funkcioniranje zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj. Na ovaj način učenici bolje i lakše razumiju mogućnosti koje im daje aktivno građanstvo te im se osvještava vlastita uloga u demokratskom životu Republike Hrvatske. Sve ove aktivnosti dopronose i demokratskoj političkoj kulturi u koju bi trebalo što više uključivati učenike srednjih škola kako bi bolje participirali aktivno građanstvo.
Zvonimira Špoljar, prof.









