U sklopu aktivnosti druge programske godine Akreditacije Erasmus u području odgoja i obrazovanja Srednje škole Ban Josip Jelačić, školski pedagog Miroslav Miljković je boravio na praćenju rada (job shadowing) od 4. do 7. ožujka 2024. godine. u srednjoj školi IES Enric Soler i Godes. Škola se nalazi u mjestu Benifaió koje je smješteno kraj grada Valencie na zapadnoj obali Sredozemnog mora. Radi se o srednjoj školi koja u španjolskom obrazovnom sustavu obuhvaća učenike u dobi od 12. do 16. godine (niža srednja škola) te od 16. do 18. godine (viša srednja škola). Ukupno ima više od 400 učenika, a posebnost je da su oni pripadnici čak 21 različite nacionalnosti pa škola ne samo da njeguje već živi multikulturalnost.
Kao član školskog podtima koji se u sklopu spomenute akreditacije bavi unaprjeđivanjem rukovođenja školom, pedagog je upoznao obrazovni sustav specifično u regiji Valencia jer je regionalna autonomija u Španjolskoj izražena i u dosta odrednica obrazovnog sustava. Osim toga, bilo je nekoliko postavljenih glavnih ishoda praćenja rada - analizirati upravljanje školom i upoznati organizaciju rada ustanove, usporediti načine i oblike savjetodavnog rada s nastavnicima, analizirati organizaciju stručnog usavršavanja nastavnika, usporediti iskustva hrvatskih i španjolskih učenika i nastavnika te razmijeniti dobre prakse i razgovarati o izazovima u vezi s novim metodama podučavanja s kolegama. Naravno, kulturalne aktivnosti su važan dio svakog Erasmus+ susreta nastavnika čime se jača europska dimenzija obiju strana, odnosno osjećaj zajedničke, europske pripadnosti.
U sklopu tako postavljenih ishoda pedagog je upoznao same prostore i uvjete u kojima škola radi. Posjetio je satove nastave matematike, informatike, biologije, engleskog jezika, informatike, programiranja i ekonomije. Uz to je sudjelovao i na izvankurikularnim aktivnostima za učenike slabijega školskog uspjeha i socijalizacije te za učenike Romske nacionalnosti, a sudjelovao je i u školskom izboru za najuspješniji Erasmus+ logo. Naravno, posebno su se odvijali i višestruki tematski razgovori s ravnateljem škole i njegovom zamjenicom, nastavnicima, učenicima te osobito s članovima školskog orijentacijskog tima, što bi u našem sustavu odgovaralo školskoj stručnoj službi.
U dijelu kulturalnih aktivnosti pedagog je organizirano razgledao osnovne znamenitosti prekrasne Valencie, ali i pitoresknog grada Benifaióa gdje je škola domaćin smještena, a osobitu su čast gostu iskazali i primanjem kod gradonačelnice. Uz to, u gustom rasporedu aktivnosti našlo se vremena i za zajednički posjet Parku prirode Albufera koji se nalazi u blizini, a svojim karakteristikama podsjeća na naš Kopački rit.
Planirani ishodi ove aktivnosti praćenja rada i usporedbe španjolske i hrvatske institucionalne odgojno-obrazovne prakse na srednjoškolskoj razini svakako su ostvareni. Uz brojne sličnosti, mogu se uočiti područja u kojima bi od domaćina ponešto mogli i naučiti za unaprjeđivanje hrvatske školske prakse. Valja istaknuti da u brojnim područjim nimalo ne zaostajemo za španjolskim kolegama, dapače u nekima smo i ispred njih. No, definitivan je zaključak pedagoga da su mladi diljem Europe vrlo slični, a da svaki obrazovni sustav zapravo počiva na leđima entuzijazma i motivacije njegovih nastavnika koji su njegov najbolji dio.
GALERIJA