Srednja je škola Ban Josip Jelačić u Zaprešiću ponosni je nosioc Erasmus+ Akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja. Druga programska godina traje od 1.6.2023. godine, a to su vrijeme u školi iskoristili za rad na četiri osnovna cilja: primjena inovativnih metoda poučavanja i razvijanje transverzalnih vještina uz digitalno opismenjavanje, promicanje višejezičnosti, obrazovanje za okolišnu održivost i aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom životu EU-a te unapređivanje kvalitete rukovođenja škole.
U periodu od 22. do 26. travnja 2024. godine, izvrsne savjetnice Helga Kraljik, nastavnica engleskog i njemačkog jezika te Željka Brezni, nastavnica njemačkog i francuskog jezika, sudjelovale su u aktivnosti praćenja rada (job shadowing activity) u FUNDACIÓN BENÉFICA INSTITUCIÓN ROJAS COLEGIO SAGRADO CORAZÓN u Maraceni, Španjolska. U školi je istovremeno boravila grupa učenika i četiri nastavnice iz Italije, s kojima je dogovorena daljnja suradnja. Već na samom ulasku u školu, nastavnice su dočekala poznata lica s domaćinstva učeničke mobilnosti i aktivnosti praćenja rada iz prošlog mjeseca.
Nastavnice su sudjelovale na nastavi, upoznale su se s načinom funkcioniranja ove kompleksne ustanove koju pohađaju djeca od jasličke dobi pa sve do kraja srednje škole te su sudjelovale u redovitom sastanku djelatnika ustanove. Promatrale su nastavne sate španjolskog i stranih jezika, umjetnosti, povijesti gdje primjenjuju CLIL metodu, geologije kao izbornog predmeta te niz radionica koje su organizirali učenici koji pohađaju izvannastavne aktivnosti. Tako su nastavnice tijekom mobilnosti aktivno sudjelovale na radionicama robotike, sigurnosti na internetu i održivosti u školskom vrtu kojeg škola njeguje kao eko-škola, a dobile su i personalizirane šalice kako bi se smanjila potrošnja jednokratnih plastičnih čaša i boca. Terenska nastava bila je organizirana uz upotrebu digitalnih alata te je pružila uvid u dobro organizirani interdisciplinarni pristup nastavi, a nastavnice su sudjelovale i u malo drukčijem ploggingu koji uključuje sva osjetila: Vidim, čujem, osjećam, njušim jer se učenici i nastavnici osjećaju dobro znajući da doprinose čišćem i zdravijem okolišu za sebe i druge. Koliko im je važno mentalno zdravlje pokazuje i činjenica da imaju posebno uređenu prostoriju tzv. Sala de bienestar emocionac (Emotional room) gdje učenici mogu doći i razgovarati s nastavnikom kojim žele ili jednostavno imati malo vremena za predah. U razgovoru s nastavnicima saznale su kako su problemi vezani uz inkluziju identični onima u Hrvatskoj, uz jedinu razliku da kod njih u srednjoj školi učenici ne mogu imati asistenta te su izmijenile iskustva i učile iz primjera dobre prakse.
U školi svake godine biraju svoj slogan i poster koje prevode na strane jezike te ih postavljaju u svaku učionicu i hodnik škole kako bi povećali povezanost učenika i djelatnika. Ovogodšnji je slogan La sencillez nace del corazón (Simplicity comes from the heart - Jednostavnost dolazi iz srca), a poster taj slogan prikazuje kao oblak i kišu koja omogućuje rast srca i cvijeća - idejno rješenje učenice. U Erasmus kutku škole Hrvatska je višestruko zastupljena što ukazuje na kvalitetnu ovogodišnju suradnju s ovom španjolskom školu koja za sada uključuje uzajamne pripremne posjete i grupne mobilnosti učenika te aktivnosti praćenja rada. Učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost iz robotike, inspirirani posjetom naših učenika u studenome, izradili su aplikaciju koja uključuje i hrvatski jezik.
Aktivnost praćenja rada završila je neizostavnim odlaskom na flamenco show te ugodno druženje s nastavnicima škole u lokalnom restoranu uz tapase. Tijekom večeri iznenadio nas je i Mario iz druge škole u Granadi, Maristas La Inmaculada, koji je s kolegom boravio u našoj školi na aktivnosti praćenja rada, što je toj školi bila prva Erasmus+ mobilnost u sklopu KA 122 projekta. (galerija slika)
Sve aktivnosti prve i druge akreditacijske godine mogu se detaljno proučiti na web stranici Erasmus akreditacija u području odgoja i općeg obrazovanja, pružajući uvid u postignuća i angažman škole u procesu kontinuiranog unaprjeđenja obrazovnog sustava.