ERASMUS+ STEAM and Robotics; a new learning approach
Srednja škola Ban Josip Jelačić ove je školske godine ušla u još jedan ERASMS+ KA229 projekt “STEAM and Robotics: a new learning approach”. Projektni koordinator je Italija, a partneri su iz Litve, Grčke i Bugarske i Hrvatske. Predviđeno trajanje projekta je 24 mjeseci (rujan 2020. – rujan 2022.).
Projekt je usmjeren na razvoj takozvanih "STEAM vještina" (znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika) kod učenika. Projektnim aktivnostima posebno se promovira multidisciplinarni i interdisciplinarni pristup, koji uključuje discipline poput računarstva, matematike, i prirodnih znanosti koristeći robotiku kao sredstvo koje pomaže učenicima da razviju tipične kognitivne vještine računalnog razmišljanja i rješavanja problema.
Projektne aktivnosti smo započeli na eTwinning platformi izborom službenog loga projekta, predstavljanjem učenika i nastavnika koji sudjeluju u projektu te upoznavanjem partnerskih škola, gradova i država. Također, jedna od prvih aktivnosti je bio i virtualni sastanak grupe učenika iz svake države koji se održao 10. ožujka 2021. Na sastanku su se bolje upoznali te su pripremili različite interaktivne igre za svoje kolege kako bi naučili više o projektu i partnerskim zemljama. Bilo je uzbudljivo i zabavno razgovarati sa svojim kolegama iz drugih zemalja na engleskom te naučiti više o projektu.
Ovo je naš prvi projekt koji je usmjeren na STEAM područje, dok su dosadašnji bili uglavnom usmjereni na društveno-humanističko ili jezično područje. U projekt su uključeni učenici koji pohađaju usmjerenje Tehničar za računarstvo od prvog do trećeg razreda, a projektne aktivnosti su uklopljene u školski kurikulum kroz stručne predmete, matematiku te fakultativnu nastavu engleskog jezika.
Budući da je planiranje mobilnosti neizvjesno u uvjetima pandemije Covid-19 te u očekivanju prve, koja je planirana u Italiju, projektne aktivnosti realiziramo na školskoj razini te internacionalno na eTwinning platformi putem zajedničkih zadataka za učenike I planiranjem međunarodnih virtualnih radionica.
Željka Winkler, prof.