skola
izbornik
spacer
image
spacer
image
spacer
aeht image
spacer
icm
spacer
etwinning
spacer
etwinning
spacer
industrija 4.0
 
 
Srednja škola Ban Josip Jelačić organizirala međunarodnu virtualnu debatu
zoom
 

U četvrtak, 15. travnja 2021. učenici i njihovi mentori Srednje škole Ban Josip Jelačić sudjelovali su u međunarodnoj virtualnoj debati na tezu „Patriotizam je Nacionalizam“. Debata  je osmišljena i provedena kao jedna od aktivnosti u sklopu Erasmus+ projekta  „History and its efects on Today's youth“ s partnerima iz Norveške, Cipra, Španjolske i Grčke. Iz svake zemlje je sudjelovalo po četiri učenika koje su pripremali njihovi mentori. Iz Hrvatske sudjelovali su: Ana Ferara, Noa Baković, Natalija Štoos i Mihael Vranar.

Pripreme za debatu počele su mjesec dana ranije samostalnim istraživanjem, odnosno, čitanjem preporučene literature. Potom je slijedio rad u grupi u nacionalnom timu pod vodstvom mentora gdje se raspravljalo o pojmovima, povijesnim i suvremenim primjerima patriotizma i nacionalizma, sličnostima i razlikama te kako formulirati valjane argumente. Finalni korak je bila virtualna debata u internacionalnim grupama. Čak i u virtualnom okruženju, može se provesti jedna varijanta ovog učenicima uvijek zanimljivog formata argumentacije. Sastanak je organiziran preko aplikacije Zoom, zatim su učenici podijeljeni u dvije internacionalne skupine: afirmacijsku i negacijsku (po dva učenika iz jedne zemlje u svakoj skupini). Učenici do samog trenutka izvedbe debate nisu znali u kojoj će skupini biti, odnosno morali su biti  podjednako dobro pripremljeni u formulaciji i potkrepi argumenata za obje varijante – i za afirmaciju i za negaciju.

Unutar svojih grupa koje su surađivali u „breakout“ sobi unutar glavnog sastanka, učenici su iznosili svoje argumente koje su istražili i pripremili unutar svojih nacionalnih timova u pripremnoj fazi. Zatim bi ostali učenici nadopunjavali argumentaciju sa sličnim primjerima iz svoje zemlje ili povijesti. Iznesene argumente unosili smo u digitalnu aplikaciju kialo edu, koja je osmišljena upravo sa svrhom da pomogne u podučavanju kritičkom razmišljanju, olakšavanju racionalne rasprave i objašnjavanje kontroverznih pitanja. Aktivnos je traja sat vremena i u tom periodu formulirani su mnogi argumenti i za jednu i za drugu stranu, potkrepljeni razvnovrsnim dokazima i primjerima iz današnjeg svijeta ili suvremene povijesti. U svim dijelovima projektne aktivnosti učenici su aktivno i puno radili te su na kraju izrazili u evaluaciji svoje zadovoljstvo, uzbuđenost zbog sudjelovanja u ovakvom jednom međunarodnom događaju, a najvažnije da su puno naučili te da su im sada jasni pojmovi patriotizma i nacionalizma.

I mentori su bili izuzetno zadovoljni rezultatima projektnih aktivnosti u realizaciji ove virtualne debate jer su radom s malom grupom učenika uspjeli dubinski baviti se temom te ostvariti sve odgojno-obrazovne ishode: Učenici su samostalno istraživali, analizirali i uspoređivali pojmove patriotizma i nacionalizma te su navodili povijesne i suvremene primjere. Također s učenicima se radilo i na razvoju kritičkog mišljenja te su učenici: prepoznali i izdvojili arugmente i protuargumente u tekstu, samostalno su formulirali argumente i razvijali argumentacijsku liniju, te možda i najvažnije na temelju svega navedenog, učenici su formulirali svoj vlastiti stav.  Važni su ishodi i koji se tiču suradnje u međunarodnom timu te razvijanju interkulturalnih vještina, komunikacijskih vještina, a posebnica vještine komunikacije na engleskom jeziku. Također samostalno služenje informacijsko-komunikacijskom tehnologijom te zajedničkim stvaranjem finalnog razultata u alatu kialo edu, koji sadrži sve argumente koje su učenici navodili, važan je dio cijelog procesa. Na kraju učenici su proveli i vršnjačko vrednovanje, gradiranjem argumenata opozicijske skupine od najačih do najslabijih.

Debata: http://bit.ly/KialoHEY

Evaluacija: http://bit.ly/HEYdebate

Napisala: Željka Winkler, prof.

Objavio : admin, 19.04.2021 11:06
   
Virtualna šetnja

Erasmus akreditacije

https://sites.google.com/view/erasmusakreditacijassbjj/po%C4%8Detna-stranica

Erasmus+

Učenička zadruga

Višejezičnost

STEAM WEB
SSBJJ @ srednja.hr

e-Dnevnik

Pravilnik

Pravilnik o izradbi i obrani zavrsnog rada možete preuzeti OVDJE.

Udžbenici

Konačne liste odabranih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava prema odabiru stručnih aktiva u školama možete preuzeti

OVDJE_2024_v1

Udžbenik povijesti

Državna Matura

Informacije od državnoj maturi možete naći OVDJE

 

Završni rad

Upute za izradbu i obranu završnog rada OVDJE.

Poslovnik o radu školskog prosudbenog povjerenstva i povjerenstva za obranu završnog rada. OVDJE

Milenijska fotka

Veća verzija OVDJE

Školski kurikulum

Školski kurikulum daje pregled izborne nastave, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, stručnih posjeta i ekskurzija, te posebnih projekata naše škole. Preuzeti ga možete na linku ispod.

sk_2024/2025_v1

Godišnji plan i program rada 2024 -2025 v1

Školski preventivni program

Lektira

Popis lektire nalazi se na knjižnici!

Informacije

Termini informacija razrednika
nalaze se

otvori

Otvoreni sati

Termini otvorenih sata

otvori

KONZULTACIJE

VRIJEME KONZULTACIJA ZA PRAKTIČNU NASTAVU

PREUZMI

Prijevoz

 Dokumenti i obrasci za prijevoz
(PREUZMI 30.08.2024)