U razdoblju od 25. rujna 2022. do 1. listopada 2022. pet maturantica iz smjera za hotelijersko-turističkog tehničara: Antea Starčević, Lana Sluga, Ana Knežević, Nina Odorčić i Ella Janda, u pratnji profesorice Željke Winkler, boravilo je u gradu Roccella Ionica, na jugu Italije. Zajedno s partnerima iz norveške škole Greaker te talijanske škole domaćina IIS Mazzone Rocella Ionica naš tim radio je na temi brendiranja turističke destinacije.
eTwinning projekt Branding Between Borders provodi se na eTwinning platformi koja je osmišljena za suradnju među školama s ciljem istraživanja najvažnijih elemenata u modernom marketingu. Učenici istražuju kako izgraditi brend u suradnji s pojedincima i tvrtkama iz zemalja sudionica projekta. Tijekom trajanja projekta učenici će izraditi brojne radove te razviti svoje osobne i socijalne kompetencije promišljanjem o tome kako društveni mediji i osobno brendiranje utječu na digitalnu generaciju.
Program prve mobilnosti u sklopu ovog projekta bio je bogat aktivnostima koje su se provodile u školi, ali i terenskom nastavom. Prije dolaska na mobilnost učenici su istražili koji su najbolje brendirani gradovi u njihovoj zemlji te su rezultate svojih istraživanja predstavili projektnim partnerima. Drugi je dan bio posvećen produbljivanju znanja iz područja marketinga slušajući predavanja stručnjaka iz tog područja. Učenici su bili podijeljeni u pet međunarodnih timova te su cijeli tjedan odrađivali sve zadatke surađujući i time razvijajući svoje suradničke i interkulturalne kompetencije. Prvi im je zadatak bio izraditi logo projekta. Srijedu i četvrtak proveli smo na terenskoj nastavi upoznajući kulturnu baštinu, prirodne ljepote te uspješne tvrtke koje svoje djelovanje povezuju s održivim razvojem. Zadnji smo dan proveli u školi, a učenici su s materijalima koje su prikupljali tijekom tjedna izrađivali završne rezultate: video i brošuru u kojima promoviraju Roccellu Ionicu kao turističku destinaciju, odnosno razvijaju strategiju kako od grada napraviti turistički brend. Nakon prezentacije uradaka, nastavnici su prema unaprijed zadanim kriterijima proglasili tim koji je najbolje odradio zadatak.
Osim zbog suradnje u međunarodnim timovima, učenici su razvijali svoje interkulturalne i osobne kompetencije i zato jer su bili smješteni u obiteljima talijanskih učenika. Iskustvo života u talijanskoj obitelji neprocjenjivo je, a naše su učenice razvile prijateljstva i unaprijedile svoje jezične kompetencije govorenjem talijanskog jezika.
Realizaciju mobilnosti u sklopu eTwinning projekta, koji se najčešće provodi samo virtualno, omogućilo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja kroz program potpore za međunarodnu suradnju. Najviši pojedinačni iznos potpore koji daje Ministarstvo bio je 20 000 kuna, a naša je škola, na temelju projektnog prijedloga, uspjela dobiti taj iznos.
Sljedeća mobilnost s temom brendiranja škole održat će se u našoj školi početkom studenog ove godine. Učenici gosti iz Norveške i Italije bit će, također, smješteni u obiteljima naših učenika.
Željka Winkler, prof.